Soppens dag 040916

Posted on sep 7, 2016 in Våre aktiviteter

Soppens dag 040916

I år ble Soppens dag arrangert på Liermoen. Arrangementet har vokst år for år, og denne søndagen stilte foreningen med 4 soppsakkyndige og flere styremedlemmer for å hale arrangementet i land. Det ble laget en meget fin utstilling med mange ulike arter. Et kontrollbord ble satt opp, og brosjyrer lagt fram. Nytt av året var en quiz-løype for de minste.

Oppmøtet ble rekordstort, anslagsvis 70 personer var innom i løpet av dagen. Flere gikk småturer på egenhånd, og kom tilbake flere ganger. Mange ventet likevel til kl 12.00, for da ble 3 soppsakkyndige med ut på tur. En soppsakkyndig ble igjen på standen.

Underveis og tilbake ved kontrollbordet, ble alle kurver, bøtter og poser kontrollert. Folk ble anbefalt å bytte ut bæreposer og bøtter med en kurv, og dessuten ta med en kniv for å gjøre grovrengjøringen ute i skogen. Utpå dagen kom Glåmdalen, noe som resulterte i et kjempefint oppslag dagen etter. Tilbakemeldingene tyder på at folk var meget fornøyd med både utstilling, soppturen, soppkontroll og råd og tips. Alt i alt en vellykket dag!